Affiliate marketing stappenplan?

7 stappen die jou naar een winstgevende affiliatie website brengen!

Gemiddelde leestijd: 14 minuten
stappenplan

Het diversificeren van nieuwe inkomsten bronnen/stromen wordt steeds aantrekkelijk, maar ook makkelijker. Hoe fijn zou het zijn dat je binnen nu en 1, 2, of 5 jaar niet per se afhankelijk hoeft te zijn van slechts 1 inkomstenbron?

Waarom wil ik nu het affiliate marketing stappenplan uitleggen en geen anders verdienmodel? Vrij eenvoudig, ik had er namelijk bijna geen budget voor nodig (enkele euro’s), ik had en heb er nog steeds amper technische kennis voor nodig, ik kan er elke week aan werken, wanneer het mij uitkomt en als ik er consistent aan werk, werkt dit model straks 100% voor mij.

Heb jij interesse en wil of wil je weten hoe jij kunt starten om affiliate te worden? Dan volgen er nu enkele stappen. Want zoals elke verdienmodel, begin je bij het begin om uiteindelijk succesvol te worden. Met dit stappenplan kan ook jij succes behalen. Mijn plan is namelijk het exacte stappenplan dat ik geleerd heb via Jacko Meijaard. De man die maandelijks bovenmodaal verdient door consistent aan zijn business te werken en niet erin.

Wat ik wel van je verwacht is dat je doorzet. Moeilijk is het niet, maar zonder moeite gebeurd er niks. Bereid jezelf erop voor dat je er wekelijks aan zult werken, dat je niet opgeeft na een maand en dat je niet morgen al resultaten verwacht. Ga er actief mee aan de slag, dan kunnen er mooie dingen gebeuren!

Inhoudsopgave

1. Kies je niche

Een niche kiezen houdt in dat jij voor jezelf bepaald waarover jij wilt gaan schrijven, spreken, bloggen of presenteren. Hierbij raad ik je wel aan om een niche te kiezen waar je enige affiniteit mee hebt. Dit maakt het bedenken van onderwerpen en het schrijven over deze onderwerpen een stuk makkelijker. Als je dit artikel leest, kun je raden welke niche ik interessant vindt.

Houdt jij je bijvoorbeeld veel bezig met fitness of sport? Dan kun je fitness als niche kiezen. Bedenk je dan wellicht ook waarover je wilt gaan praten, bijvoorbeeld yoga, bodybuilding, thuissport, dit kan zijn wat jij wilt en wat bij je product (punt 2) gaat passen. Immers is het een brede niche die makkelijk is onder te verdelen in sub niches. Andere voorbeelden zijn gezondheid, persoonlijke ontwikkeling of business/financieel.

Kies enerzijds wel bewust voor een bij jouw passende niche, immers ga je je hier de komende tijd mee bezig houden. Maak het je anderzijds ook niet te moeilijk. Neem geen dagen of weken de tijd om te bepalen wat bij je past, maar denk logisch na. Waar houdt jij je dagelijks of wekelijks mee bezig en koppel hier jouw niche aan.

2. Product

Nu je je niche gekozen hebt, is de volgende stap om een hierbij passend product te kiezen. De producten die je kunt promoten vindt je op (onder andere) PayPro en op Daisycon. Ik gebruik op het moment van schrijven alleen PayPro omdat hier voldoende aan mijn niche gerelateerde producten te vinden zijn. Bedenkt je bij het kiezen van een product ook, dat je over 1 product veel kan vertellen. Jij kan bijvoorbeeld tientallen onderwerpen verzinnen die allemaal over 1 product kunnen gaan.

Is elk product op PayPro geschikt? Nee. Wanneer je je aanmeld op PayPro en naar alle affiliatie campagnes gaat, zul je meer zien dan je zou willen promoten. Immers is niet elke product even geschikt voor verkoop. Zo laat PayPro scores zien voor producten die goed verkopen (100+) of producten die slecht of zelf niet verkopen (100 of 50-). Een product met een hogere score betekent dus dat je het producten zeker kunt promoten, maar hoe hoger de score, hoe meer competitie. Ga hier flexibel mee om.

Bedenk je bij een product met een hoge score dus 2 dingen. 1. Het product heeft concurrentie, jij bent niet de enige die het promoot. 2. Het product wordt juist gepromoot door meerdere mensen, dit betekent dus dat het product goed in de markt zal liggen. Het is hier een wisselwerking van kiezen wat bij jou en jouw niche past en hier goede content over leren schrijven. Pro tip: typ op Google de naam van je product in en kijk wat er gevonden wordt. Dit is een deel van jouw concurrentie en dus weet jij het kunt verbeteren of op kunt focussen.

Waar je op moet letten is:

  • Hoe goed een product verkoopt? (onder andere PayPro score)
  • Hoeveel concurrentie is er? (onder andere PayPro score, maar ook zelfonderzoek op Google)
  • Is het product er over 1 jaar of 3 jaar ook nog? Dit kun je aan de verkoper van het product vragen.
  • Zijn er ”bijproducten” gekoppeld als ik 1 verkoop realiseer? ( Dit kun je aan de verkoper van het product vragen maar soms staat het ook in de beschrijving van het product).
paypro campagnes

3. Domeinregistratie

Je hebt een niche en een product gekozen, maar nu moet je deze gaan aanbieden op een plek waar mensen naartoe kunnen. Dit kan perfect met een website. Er zijn ook andere mogelijkheden zoals een clikcfunnel of via Youtube, maar in dit geval kiezen we voor een website. Aan te raden is om deze website een bij jouw niche passende naam te geven. Als voorbeeld nemen we weer fitness.

Denk dan aan bijvoorbeeld ”dagelijksfit.nl” of ”gezondafslanken.nl”. Immers, mensen zien jouw artikel en jouw website en leggen een link met of dit logisch is. Schrijf jij over een fitnessoefeningen die mensen thuis kunnen doen, maar heet jouw website bijvoorbeeld goedeboeken.nl, dan kan dit raar overkomen. Ook al kunnen de onderwerpen met elkaar te maken hebben, je praat over verschillende onderwerpen.

Ga hier ook creatief mee om, maak het niet te moeilijk en kies iets wat goed klinkt en makkelijk te onthouden is. Houdt de domeinnaam ook kort en krachtig. Hierdoor straal je professionaliteit uit. Denk aan merken als Samsung of Nike. Ze bestaat al jaren, maar hebben een korte en bondige naam. Zolang jouw URL in 1 keer aangeeft waar jouw website over gaat en makkelijk te onthouden is, zit je al een eind goed. Pro tip: gebruikt geen streepjes.

neostrada domein registeren

4. Installeer een CMS op je domein

CMS staat voor een content management systeem. Dit is een vorm van software, vaak in de vorm van een website, die het mogelijk maak dat mensen zoals jij en ik, zonder (veel) technische kennis, documenten en informatie op het internet kunnen publiceren. In theorie houdt een CMS dus in dat jij content (artikelen, blogs) kunt plaatsen op jouw website. In dit stadium hoef je je nog niet bezig te houden met lay-out, opmaak en plaatjes.

Een CMS installeren kan door middel van WordPress of Marketheme. De laatste gebruik ik en is gebruiksvriendelijk. Marketheme is eigenlijk een vereenvoudige vorm van WordPress waarin jij met een eenvoudig menu en begrijpbare navigatie artikelen kunt schrijven, aanpassen maar ook kunt indelen. CMS is in dit geval een moeilijker woord voor een online programma waarin jij de touwtjes in handen hebt van wat er op jouw website gebeurd. Zie dit screenshot zodat je beter begrijpt waar jij nu naar kijkt.

marketeheme

5. Zoektermen zoeken

Tot nu toe ben je al goed op pad en sta je op het punt jouw gekozen product op jouw website te gaan promoten (erover te gaan praten). Maar om dit goed te doen, is het verstandig om vooraf uit te zoeken waar de mensen die jouw informatie zoeken, op klikken. Waar zoeken mensen naar. Dit doe je door middel van zoekwoordonderzoek. Je gaat dan op zoek naar relevante zoektermen die vallen binnen jouw doelgroep.

Hoe je dit doet? Je hebt websites zoals SEMRush en KWfinder waar je jouw zoekwoorden of zoektermen in kan vullen. Deze websites geven jou vervolgens relevantie zoekinformatie die jij 1 op 1 kunt gebruiken om als titel te gebruiken, maar ook in je teksten. Hoe relevanter jouw zoekterm en artikel, hoe beter jij zult scoren in Google.

Een andere snelle manier is om jouw zoekterm, bijvoorbeeld ”fitness woonkamer” te gebruiken in de zoekbalk in Google. Ten eerste zie je wat Google voor jou kan vinden. Maar onderaan pagina 1 geeft Google jou ook suggesties. Hier staan korte en lange zoektermen, die te maken hebben met jouw zoekwoord waar mensen ook op zoeken. Deze suggesties kunnen je een nieuw perspectief geven op hoe jij de titel van jouw artikel kunt verbeteren.

KWfinder

6. Content schrijven

Nu je de zoektermen hebt gevonden ga je hier (wekelijks) een interessant artikel omheen schrijven. Gemiddeld 1000 tot 1500 woorden per artikel. Ter indicatie, het artikel dat je nu leest, bestaat uit ruim 1900 woorden. Dit lijkt veel, maar als jij kunt blijven waardevol kunt blijven schrijven over een onderwerp, dan is dit goed haalbaar. Blijf in elk artikel dan ook consistent over het onderwerp praten en dwaal niet teveel af. Onthoud dat de lezer moet begrijpen waar jij het over hebt en jouw verhaal moet kunnen volgen. Is dit niet zo, dan haakt hij mogelijk af.

Kom je de eerste keer niet verder dan 600 woorden? geen paniek. Het is een leerproces, het gaat er om dat je waardevolle content schrijft. Kun jij in 600 woorden iets beschrijven waar iemand anders 2000 woorden voor nodig heeft, dan kan jouw artikel zelfs beter zijn. Google vindt het namelijk belangrijk dat jij van waarde bent voor de mensen die er gebruik van maken. Probeer echter als vuistregel te nemen dat elke artikel 1000+ woorden heeft. Geloof me, hier zit je vrij snel aan.

7. Puntjes op de i en opschalen

Je hebt nu als het goed is nu je eerste artikel geschreven en hiermee een fundering gelegd aan jouw affiliatie website. Wat je nu moet doen en waar de uitdaging ligt, is wekelijks een nieuwe artikel toevoegen aan je website op dezelfde manier. Oftewel goede content blijven schrijven, oude artikelen verbeteren en onderzoek blijven doen. Om je hierbij te helpen kun je vooraf onderzoek naar jouw concurrenten en kijken waar zij over schrijven en hier ideeën mee opdoen.

Heb je moeite met het verzinnen van onderwerpen, dan kun je ook kun je voor jezelf een content boom maken. Hierbij teken je voor jezelf een boom, met takken (schetsmatig) waarbij de boom jouw hoofdonderwerp is (fitness). De takken zijn alle onderwerpen waar je over wilt gaan schrijven. Elke kant van de boom heeft 4-5 takken. Ga hier even voor zitten of doe onderzoek. Bedenk vervolgend onderwerpen voor elke tak. Als dit eenmaal staat heb jij voor enkele weken aan onderwerpen die ook goed op elkaar aansluiten.

Opschalen kan op het moment dat je een blijvende stroom van commissies hebt en daardoor ook een nieuwe website kunt starten. Het advies van Jacko Meijaard is dan ook, start niet te snel met een tweede website. Bouw eerst aan jouw eerste website, zorg ervoor deze website dagelijks bezoekers krijgt en maandelijks voldoende commissies om bijvoorbeeld als (enkele) vaste lasten mee te kunnen betalen. Op deze manier zal een website voor jouw gaan werken en zal jij deze allee nog moeten onderhouden, maar het opbouwen is dan gedaan.

Hulp in een van deze 7 stappen?

Affiliate marketing is niet moeilijk, sterker nog, als je wilt kan het heel makkelijk zijn. Maar waar moet nu precies op letten? Waar liggen de kansen en hoe kun je bepaalde artikelen beter leren schrijven. Waar kun je je website verbeteren. Allemaal vragen die je wellicht zult hebben na het lezen van deze stappen. Is het echt wel zo makkelijk? Ik begrijp een stap niet, wat nu?

Graag wil ik je introduceren in de nr. 1 cursus in Nederland die jou kan helpen om moeiteloos door alle punten te gaan, met een coach achter de hand. Een coach die deze formule al 10 jaar beoefent en deze business tot in detail kent. Jacko runt zelf meerdere websites en verdient maandelijks bovenmodale cijfers aan zijn websites. Hij is de aangewezen persoon om jou haarfijn uit te leggen hoe jij vandaag nog kunt starten. Zin in?

affiliatie marketing revolutie

Lees meer over dit model en over de persoon die jou hierbij kan helpen!

Ga naar de Affiliate Marketing actiepagina

Wil jij eerst mijn eerlijke review lezen over de Affiliate Marketing Revolutie en weten wat je te wachten staat? Dat kan, klik dan hier. Hier ga ik diep in op de cursus en geef ik je zelfs een kleine inkijk.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website maakt gebruikt van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op "cookies toestaan" om je de best mogelijke browse-ervaring te geven. Als je deze website blijft gebruiken zonder je cookie-instellingen te wijzigen of als je hieronder op "Accepteren" klikt, stemt je hiermee in.

Sluiten