Winstgevend dropshippen met Ecomtrics

De start van een hyper winstgevende online webshop

Gemiddelde leestijd: 17 minuten

Ga je dropshippen of loop je vast en kun je wel wat hulp gebruiken? Dan heb je tegenwoordig de keuze uit een arsenaal van online trainingen. Twee grote spelers hierin zijn Ecomtrics en de Dropship Academy. In dit artikel laat ik je zien wat Ecomtrics specifiek biedt en waarom zij jou verder kunnen helpen. Misschien lijkt het niet super belangrijk waar je voor gaat, maar je keuze kan juist allesbepalend voor zijn.

Het bedrijf Ecomtrics

Ecomtrics is het bedrijf van Floris Zwolsman en Robin de Boer. Twee iets oudere jongens in vergelijking met de gemiddelde dropshipper en coach, maar dit is ook wat ze unieker maakt, ze zijn goed in wat ze doen. Net als ik, zijn ze geen voorstander van te mooie praatjes en doen ze zich niet voor als goeroes.

Ze weten erg goed wat ze doen en schreeuwen dit niet van de daken. Deze formule trekt dan ook de aandacht van ondernemers die no-nonsense een webshop willen openen en met de Ecomtrics methode hyperwinstgevend willen worden.

Floris en Robin dropshippen al jaren en zetten (zonder te overdrijven) tonnen per maand om. De formule die ook internationaal georiënteerd is, hebben zij in een training gegoten. In tegenstellig tot bijvoorbeeld de Dropship Academy en andere trainingen, hanteren zij andere werkstijl en zijn daardoor op hun manier uniek te noemen.

Het grootste verschil zit in hun mega converterende funnels (het proces waar de bezoeker doorheen geloodst wordt). Dit zie je een stuk minder sterk terug in andere cursussen. Ben jij benieuwd naar deze unieke formule?

Waarin is Ecomtrics zo uniek?

Bij een e-commerce of dropship training denk je misschien gelijk aan een webshop, je niche of het o zo leuke Facebook. Maar je denkt niet direct aan een zeer winstgevende funnel of hoe een goede funnel eruit ziet. Dit is precies waar de focus van Floris en Robin wel ligt.

Je kunt nog zoveel van dropshipping weten, als je funnel niet converteert, heb je geen sales en kost het je geld. Weet je eenmaal hoe een goede funnel eruit ziet en winstgevend is, dan heb je goud in handen.

Bekijk meer over deze methode in deze video, waar een student in 1 maand €210.000,- omzet!

https://www.youtube.com/watch?v=ymvsCbKhV1I&feature=emb_imp_woyt

Een efficiënte start met Ecomtrics

Starten met Ecomtrics, is niet anders als dat je zou verwachten. Je moet namelijk een Shopfiy account aanmaken. Dit is niet anders als bij andere cursussen, simpelweg omdat Shopify het go-to platform is om te starten. Je kunt in Shopify van beginner tot expert enorm snel uit te voeten en de navigatie van het platform spreekt voor zich.

Je kan kiezen om je eigen voorkeursthema te kiezen zoals Debutify, Brooklijn of een betaald thema zoals Turbo of Booster. Maar Ecomtrics heeft een speciaal thema voor jou ontwikkeld, dat al jaren werkt. Deze krijg je ook van ze als je je aanmeld voor hun training.

Wat dit thema uniek maakt en slim, is dat ze zich richten op one product stores. Dus je gaat optimaliseren voor 1 product en niet 10, 20 of meer. Het thema is zo ingericht dat je wel meerdere producten in je shop kunt toevoegen, maar per product kan testen. Je bezoeker krijgt dus een unieke ervaring en geen algemene. Robin legt je hier meer over uit:

https://www.youtube.com/watch?v=EG7QeQgR87o&feature=emb_title

De Ecomtrics product onderzoeksmethode

Hoe is het mogelijk zou je denken, maar ook in de product onderzoeksmethode is Ecomtrics vrij uniek. Ze kijken niet naar wat ”de rest” doet en weten wat voor hun werkt. Ze zijn er voorstander van zichzelf te houden aan hun bewezen methodes. Logisch, want als ze werken, maak je alleen maar beter wat al goed werkt. En dit doet ze dan ook.

Ze weten niet alleen hoe en waar winnende producten te vinden zijn, maar ook hoe en waar je deze het beste in de markt kunt plaatsen. En winnende producten ga je nodig hebben, om tot resultaten te komen zoals hierboven.

Je kan maar hoeft je niet direct aan te melden bij diverse product spy tools zoals Addspy en Ecomhunt. Floris en Robin hebben namelijk hun eigen software tool ontwikkeld. Hierin zie je en krijg je alle producten die zij winstgevend zouden kunnen maken.

Funnels maken als een pro

Je houdt ervan of niet, maar ik ben fan van het maken van winstgevende funnels. Als je eenmaal je product of producten gevonden hebt, staat het maken van deze funnels op het programma. Zoals Ecomtrics het noemt: Super Powered Product Page. Als deze goed staat heb je een geoliede machine in handen.

Een leuke module waarin je leert hoe de funnels van Floris en Robin eruit zien waarmee ze maandelijks €100.000 of meer weten om te zetten. Natuurlijk is een funnel niet de enige factor voor het behalen dit soort resultaten, maar zeker wel een van de belangrijkste.

Medium ticket producten

Een van de redenen waarom Ecomtrics speciale en goed converterende funnels inzet is de prijs van het product. Ze zijn geen voorstander van goedkope en waarschijnlijk ook slechte kwaliteit van producten. Zij focussen zich meer op medium ticket. Denk aan prijzen tussen de €50-€200,-.

Door de kwalitatieve uitstraling van de producten en de shop, kun je ook makkelijker hogere prijzen en daarmee marges behalen.

Online Marketing en uitstraling

Een onderdeel van de funnel en de uitstraling van je producten is online marketing. Ook al hebben zij er een aparte module van gemaakt, goede marketing en presentatie van je product zijn essentieel voor je funnel. Niet alleen geloven mensen eerder dat ze kwaliteit kopen, het ziet er ook een stuk professioneler uit als je weet hoe je marketing en uitstraling combineer op een product.

Facebook Business Manager

Krijg je al rillingen? Genoeg mensen die dropshippen krijgen de kriebels van Facebook en de Business Manager. Het platform waarmee je gaat adverteren. Je moet het leuk vinden, er goed in zijn en sommige zijn er dagelijks mee bezig om er het maximale uit te halen.

Ecomtrics herkent dit probleem en legt op een kinderlijk eenvoudige manier uit hoe je te werk moet gaan. Eerlijk is eerlijk, het is niet het meest eenvoudige platform om mee om te gaan. Je kunt voordat je het weet geblokkeerd worden en het ergste is dat je vaak niet eens de reden weet.

Hier hebben Floris en Robin over nagedacht en leren je hoe je zorgvuldig je Business Manager behandeld. Je leert exact wat je wel en niet moet doen en waar Facebook wel en niet van houdt. Denk aan pixels, advertentie accounts, pagina’s, advertenties zelf, targeting en de kwaliteit van je profiel.

https://www.youtube.com/watch?v=OKzL6u_IyY8&feature=emb_imp_woyt

Adverteren doe je zo!

Naast een sterke funnel is adverteren een kunst apart en kan zeer succesvol werken met een goede aanpak. Ecomtrics leert je hoe een ”perfecte” advertentie eruit ziet die goed converteert. Een perfecte advertentie bevat namelijk elementen die ingaan op hoe bezoekers in Facebook op je advertentie reageren, maar ook zaken die Facebook wel of niet goedkeurt voordat je je advertentie lanceert.

Je wilt dus veilig door de controle komen en vervolgens wil je door zoveel mogelijk mensen gevonden worden. Heb je nog nooit sales gemaakt, of werkte jou plan tot nu toe niet? Daar hebben ze hier iets op gevonden.

Opschalen met Ecomtrics

Adverteren kun je leren. Als je een product gelanceerd hebt en het blijkt een winner of een veelbelovend product, dan ga je je advertenties opschalen. dit betekent meer doelgroepen, meer budget, meer advertenties en meer omzet. Je wilt namelijk een winstgevend product tot de laatste sale pakken.

Je leert tijdens het schalen hoe je winstgevend moet targetten, re-targetten, hoe je custom audiences instelt en je gaat aan de slag met sterke lookalike audiences. Maak je geen zorgen als deze begrippen je nu even niks zeggen, alles wordt je geleerd. Je kan je daarom voorstellen dat het een stevige module is, waar je pen en papier bij de hand houdt.

De kracht van e-mail marketing

De eerste twee grote factoren die we hebben behandeld zijn de funnel en adverteren De derde is een onderschatte factor en wordt te weinig toegepast: e-mail marketing. Niet elke bezoeker die in je shop komt, is namelijk gelijk een klant. Ze moeten overtuigd worden en kunnen afhaken. Vaak gebeurd dit bij de checkout, het moment om de portemonnee te pakken.

Speciaal hiervoor zijn de ”abandoment checkout” flows bedacht. In eenvoudig Nederlands beter bekend als een automatische e-mail die gestuurd wordt om een klant terug te halen naar je shop. Deze e-mail wordt vaak wel aangezet, maar zelden geoptimaliseerd waardoor een e-mail niet of slecht converteert.

Je kan een e-mail dus echt zien als het verlengstuk van je funnel. Het is dus even belangrijk om hier genoeg aandacht aan te besteden om ze zo 20% meer omzet voor je kunnen genereren. En bedenk je dit: een e-mail is gratis.

Uitbesteden & automatiseren

Dit is waar we naartoe werken, een salesmachine die we kunnen uitbesteden en automatiseren. Je leert hoe je een team opbouwt en hoe de processen die nodig zijn om sales te genereren niet meer door jou gedaan hoeven worden. Zo kun jij je focussen op groei.

De fiscus

Beter bekend als de belastingdienst. Zeker als je internationaal dropshipped, wil je niet op de laatste dag erachter komen dat de Belastingdienst nog iets van je wilt ontvangen. Shit! Of toch niet? Ecomtrics gaat hier in de module ”belastingdienst”’ op in en leert je hoe de belasting werkt van je onderneming. Dit doen zijn zowel voor een eenmanszaak als BV.

Ze geven je hier wel de basis mee van wat je moet weten. Wil jij details weten of exact weten hoe dit voor jouw situatie werkt, dan kun je beter een accountant raadplegen waarmee je dit veilig bespreekt.

Ecomtrics Product Platform

Iets waar Ecomtrics de concurrentie een stap vooruit is, is met hun product platform. Een software tool waar elke dropshipper in de training toegang tot krijgt. Zit je niet in de cursus maar wil je wel toegang? Dan kan je je hier apart voor aanmelden via de website. Het vinden van goede winnende producten kan namelijk een behoorlijke uitdaging zijn en zelfs tot frustratie leiden. Want zonder winnende producten, kom je er niet.

Voor €29,- per maand kun je hier lid van worden, als niet-lid zijnde. Anders is het gratis. Achter de schermen houdt een team zich hier bezig om het platform te voeden met potentiële winnende producten. Persoonlijk vind ik dit een toffe feature.

Daarnaast biedt dit platform je:

  • Ready to go Facebook advertenties
  • Advertentievideo’s die je zo kunt downloaden
  • Bijbehorende afbeeldingen voor je funnel
  • De copywriting bij elk product (erg handig als je zelf geen goede teksten kunt schrijven)
  • De productpagina van je grootste concurrent met het product (een kijkje in de keuken dus)

Er is met dit platform dus geen excuus meer om niet van start te kunnen gaan, want je krijgt het allemaal voorgeschoteld. Als we het hebben over toegevoegde waarde van een training, dan is dit wel een uitblinker. Wil je een voorproefje van wat dit platform je kan bieden? Kijk er hier eens op rond.

Persoonlijke coaching

Heb je alles in handen, maar mis je toch iets of kom je er niet uit, dan is er de persoonlijke coaching. Je krijgt toegang tot wekelijkse coaching van expert dropshippers (niet alleen van Robin en Floris) die zelf ook zeer winstgevend dropshippen. Coaching sessies worden opgenomen, zodat je alles op je gemak terug kunt kijken.

Voor wie is deze Ecomtrics geschikt?

In theorie is deze cursus geschikt voor iedereen die graag wil beginnen met een webshop en een winstgevende dropship business wilt opstarten. In praktijk blijkt wel dat er veel cursussen zijn zoals de Dropship Academy en de Dropship Masterclass om uit te kiezen.

Wil je een unieke en verfrissende cursus waar de focus ligt op one product stores, funnels, duurdere producten en internationaal adverteren, dan is Ecomtrics zeker wat voor jou. De cursus heeft een eigen touch en je merkt dat ze echt hun eigen ding doen.

Mijn ervaring met Ecomtrics

Ecomtrics
Ecomtrics

Beoordeling door Leon,

28 feb 2021
5

Ik zit in meerdere cursussen omdat ik lang niet altijd alles vond wat ik hoopte te vinden. Vaak is de marketing op en top, maar de inhoud wat mager. Er wordt dan heel veel verteld, maar de kern blijft oppervlakkig.

Als ik kijk naar Ecomtrics, dan krijg je iets verfrissends, unieks en zie je drosphipping belicht worden vanuit een andere hoek. Niet dat alles ineens nieuw of anders is, maar Floris en Robin zijn erin geslaagd een cursus neer te zetten die werkt en die niet naar de competitie kijkt. Ze zijn uitgegaan van hun eigen kracht en dat maakt het interessant.

ecomtrics

Start vandaag nog jouw hyper winstgevende Dropshipping Webshop

En groei naar 100K per jaar!

Direct naar de actiepagina!

Meest recente artikelen

Leon
Ben jij net als ik fan van online ondernemen & online geld verdienen, wil je er graag meer over leren of ben je al bezig, maar wil je graag een nieuwe inkomstenbron opbouwen? Op dit blog vertel ik je alles over de mogelijkheden van online geld verdienen en hoe jij financiële onafhankelijk kan creëren! Ik ben Leon, online ondernemer en via geldisgoed.nl neem ik je mee in een wereld die mijn wereld zeer positief heeft veranderd. Benieuwd naar meer? Laat een reactie voor me achter of kijk even rond!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *