Cursus Copywriting in 30 Dagen Review

Gemiddelde leestijd: 13 minuten

Copywriting is in feite een mooier woord voor het schrijven van teksten. Teksten voor blogartikelen bijvoorbeeld. De een schrijft makkelijk de ander moeilijk. Maar hoe makkelijk je ook schrijft, weet je ook hoe een goede copywriter schrijft. Waaraan moet een tekst voldoen? Leest je tekst lekker en wijk je niet teveel van het onderwerp af.

laptop en koffie

Edward Hendrik, de maker van ”cursus copywriting in 30 dagen” kan jou hier verder in helpen. Copywriting is namelijk een vak apart. Iedereen kan het leren, maar leren doen we het liefst van mensen die zichzelf al bewezen hebben en het vak kennen. In deze review vertel ik je meer over wie Edward Hendrik is en wat hij in zijn cursus precies aanbiedt.

Wil je weten hoe jij betere blogs leert schrijven? Leer dit dan nu met de Cursus Copywriting in 30 dagen. Klik op de knop hieronder om direct meer te weten te komen.

Wie is Edward Hendriks?

Edward Hendriks is de eigenaar van het copywriting bureau ”Doyoucopy. Edward heeft circa 20 jaar ervaring met het schrijven van websteksten, contentmarketing, zoekmachineoptimalisatie, bloggen en conceptontwikkeling.

Een mondvol, maar je kan gerust stellen dat Edward zijn vakgebied goed kent. Wat hij doet, doe hij voor bedrijven en bureau’s en is daar succesvol in. Naast bloggen is Edward ook een schrijver, hij houdt van fictie. Een van zijn thrillers is ”Het meisje van toen’‘. In zijn ‘vrije tijd” werkt hij graag aan manuscripten en korte verhalen.

Edward Hendriks
Edward Hendriks

Schrijven is zodoende een brede interesse van Edward en hier heeft hij dan ook zijn specialiteit van gemaakt. Wat mij opviel is dat ik nog geen negatieve reviews over hem of zijn product kan vinden. Verbazen doet het me niet direct, want in Google scoort goed op de derde plek als het gaat om zijn vak: copywriting en het schrijven van webteksten.

Cursus Copywriting in 30 Dagen

Kan jij in 30 dagen een betere copywriter worden? Jazeker. Edward neemt je in zijn cursus mee in een leerzame reis om jou beter te leren schrijven en te leren hoe bijvoorbeeld een goed blog eruit ziet.

De cursus copywriting in 30 dagen betreft een online copywriting cursus in pdf-vorm. In 140 pagina’s leer jij alles wat je moet weten om een betere copywriter te worden.

30 dagen staat voor 30 stappen. Het handboek geeft je dagelijks (of wanneer het voor jouw uitkomt) stappen die je direct kunt toepassen op je website. Zo kun je na 30 dagen al een conversieverhogende blog schrijven.

Grote onderwerpen in de Cursus Copywriting

In 30 verschillende diepgaande lessen leer je hoe je moet inspelen op schaarste: zeer interessant voor affiliate marketing als er veel vraag is maar gering aanbod.

Koppen en taalniveau

Je leert goede koppen bedenken, schrijven en vinden. Een essentieel stukje kennis als het gaat om vindbaarheid van je artikel, SEO en lekker lezen van je blog. Uitgebreid wordt je uitgelegd hoe mensen denken, waarom mensen bepaalde acties nemen en dus: hoe kun jij in je taalgebruik inspelen op emoties.

Een onderschat maar zeker belangrijk punt is: vermijden van moeilijk of duur taalgebruik. Veelal komt de verkoop of lead binnen via een duidelijk verhaal, gericht op emotie zonder moeilijke worden. Moeilijke woorden maken een tekst als snel ”moeilijker” te lezen en vertroebelen daardoor de impact of bedoeling van jouw blog.

Begrijp dat niet iedereen hetzelfde leesniveau heeft en mensen, zeker in deze tijd een tekst eerder screenen. Is het interessant? Dan wordt er gelezen, is het te moeilijk, dan klikken ze weg.

Als je je bedenkt dat circa 60% van de Nederlandse bevolking taalniveau B1 heeft, betekent dit dat men gewend is om alledaagse teksten te begrijpen. Alledaagse teksten hebben niet per se een academisch niveau, maar bevatten ook geen slecht lopende zinnen. Als je hierin ook op emotie kunt schrijven, kun je met impact leren schrijven.

taalniveau

Ook al lijkt schrijven vanzelfsprekend, op het moment dat je je geld ermee wilt verdienen, wordt copywriting een vak. Niet een vak waar je 4 jaar voor moet studeren. Je kunt al goed leren schrijven in 30 dagen met de cursus copywriting.

Een grote kans

Uit bovenstaande kun je afleiden dat goed schrijven of goed leren schrijven een pre is als je geld wilt verdienen met affiliate marketing. Toch schrijven veel organisaties, freelancers en bloggers hun teksten van op hoger niveau: C1. Ook al kan de tekst hierdoor nog beter en ”duurder” ogen, geschreven door iemand die veel kennis heeft.

Gevolg is dat je de leesbaarheid vaak niet bevorderd en mensen op jouw website dus eerder afhaken. Hetzelfde geld voor slechtere teksten die niet goed opgebouwd zijn. Als jij leert om elke blog goed leesbaar te maken, volgens de stappen van Edward, zul je bij meer mensen binnenkomen en je dus makkelijker kunnen overtuigen. Een grote kans dus voor je ten opzichte van concurrentie.

Andere onderwerpen

Meer interessante onderwerpen die besproken worden in het e-book van Edward zijn:

  • Waarom schrijven op emotie zó belangrijk is en hoe je dit doet

  • Hoe je (koop)drempels eenvoudig wegneemt bij jouw bezoekers

  • Hoe jij sturing kan geven aan je team en je website

  • Weten wie je doelgroep is, wat ze drijft en dus waarop je kan inspelen

  • De kracht van social proof

Ben jij al al nieuwsgierig en wil je weten wat je nog meer leert, check hier de inhoudsopgave van het boek.

Voor wie is de cursus copywriting met 30 dagen?

Sta jij als ondernemer, blogger, affiliate marketeer, freelancer en ga zo maar door, open om alles te leren over copywriting? Dan is deze mini-cursus geschikt voor jou. Het leert jou om op een correcte en effectieve manier relevante vindbare webteksten te schrijven. Teksten gericht op emotie en koopintentie om jouw doelgroep niet alleen te informeren, maar ook te overtuigen.

Inzichten uit de cursus

Wat wil je dat je bezoekers doen?

Een van de inzichten uit de cursus is leren voor wie je typt en laten zien wat jij van je bezoeker verwacht (als je iets verwacht). Wil jij dat je bezoeker tijdens of na het lezen van jouw artikel een product koopt, een product download of zich inschrijft voor jouw e-mail? Laat dit ook weten. Dit mag duidelijk aanwezig zijn.

Liever duidelijk en aanwezig dan onopvallend en mensen laten twijfelen omdat jouw vraag niet duidelijk is.

knop

Maak dus, voor datgene wat jij van je bezoeker vraagt, een duidelijke call to action. Hoe je dit doet, duidelijk maakt, en in de praktijk uitvoert wordt je geleed door Edward. Hij geeft je tips en voorbeelden hoe hij het zou doen en wat werkt.

Woorden die in het algemeen goed werken zijn gratis, nieuw, speciaal, nu, uniek etc. Ze maken een product aantrekkelijker en dus gewilder.

Het voordeel van het voordeel

Elke voordeel heeft een voordeel. Dit klinkt misschien gek, maar dit maakt een voordeel interessanter. Een voorbeeld: Dankzij de cursus copywriting in 30 dagen weet ik nu veel beter hoe ik een goed artikel kan schrijven. Een voordeel hiervan is: Omdat ik artikels nu beter kan schrijven, wordt ik beter gevonden, heb ik meer leads en uiteindelijk meer verkopen.

Edward leert je hoe je tactisch met deze voordelen om kunt gaan en hoe jij ze voor jouw artikel of product kan toepassen.

Cursus Copywriting in 30 Dagen Conclusie

De cursus copywriting is perfect voor het verbeteren en finetunen van webteksten. In mijn geval: blogs. Je leert inzoomen op belangrijke onderdelen van een blog om beter vindbaar te worden, technieken aan te leren en blogs met elkaar te combineren.

Eerder leerde ik al, dan 1 goede mentor je veel leert, maar nooit alles. Hiermee bedoel ik dat het cursus in Copywriting op de manier zoals Edward hem heeft gemaakt praktisch is om meer te leren over waar jij je geld mee wilt verdienen. Immers spreekt er iemand met jarenlange ervaring.

Buitenom de vele positieve reviews die ik zelf al gelezen heb, ben ik positief verras door de mini cursus. Hij is zeker geschikt om je teksten te professionaliseren en meer kennis te verkrijgen over de wereld van copywriting.

Daarbij komt dat de prijs van deze cursus, ook al is het een e=book, geen lange bedenktijd nodig heeft. Voor slecht €9,99 kan jij er over 5 minuten al de eerste tips uit halen als je nu actie onderneemt. Inderdeed, voor nog geen €10,- heb jij toegang tot 140 pagina’s kennis en know-how om jouw website te verbeteren. Een no-brainer, toch?

Alles op een rij

  • Je kunt er direct mee beginnen

  • De schrijver is een man met jarenlange ervaring

  • Per les ben je circa een half uur bezig

  • Voor slechts €9,99 ben jij de eigenaar

  • Je leert hoe je je eigen teksten kunt verbeteren en nieuwe teksten kunt schrijven

cover cursus copywriting

Wil jij jouw webteksten graag beter leesbaar en vindbaar te maken?

Dan is de Cursus Copywriting in 30 dagen een must-have!

Naar de mini-cursus

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *