Beste affiliate producten om te promoten: Je denkt te moeilijk!

Gemiddelde leestijd: 17 minuten

Waar een voetbal de basis is voor een voetbalwedstrijd (zonder bal, geen spel) is een affiliate product dit in affiliate marketing. Zonder product, geen promotie en dus ook geen verkoop.

De naamsbekendheid van affiliate marketing wordt steeds groter en interessanter. Het model kent namelijk vele voordelen en slechts weinig nadelen. Meer en meer mensen starten, maar niet iedereen start op dezelfde manier, met hetzelfde product of met dezelfde intentie en strategie.

think outside the box

Ondanks dat genoeg factoren in in dit model ook persoonsafhankelijk zijn, zit er wel degelijk verschil in affiliate producten onderling. Maar wat kenmerkt deze producten? Waar vindt je ze? Speciaal hiervoor geef ik je meer inzicht in de beste affiliate producten om te promoten.

Inhoudsopgave

Welke affiliate producten zijn er?

Voordat we verder gaan, is het belangrijk om te weten welke affiliate producten er zoal te vinden zijn. Hierdoor kan blijken dat je op het goede spoor zit of juist ergens nog niet aan had gedacht.

De bekendere producten zijn in de regel digitale producten waarvan de verkoop makkelijker kan worden gemaakt. Je moet namelijk niet alleen kijken naar hoe makkelijk jij het promoot, maar ook naar hoe graag de afnemer het wilt hebben en waar die afnemer zit. Factoren zoals tijd en energie komen hierbij om de hoek kijken. Hoeveel tijd kost het jouw om een product succesvol te promoten en dus, hoeveel energie moet je hierin steken? Of verkoopt een product zich bijna vanzelf.

Digitale producten

Digitale producten bieden grote kansen. Vooral producten zoals cursussen of programma’s omdat mensen hier iets van leren en voor hen een probleemoplossende functie bieden.

affiliate marketing revolutie

Fysieke producten

Fysieke producten hebben kansen, maar hierbij moet je onderzoeken of het product ook echt verkoopt. Denk aan boeken via Bol.com, kleding, sportartikelen en zelfs meubels. Bedenk je vooraf hoe groot de kans is dat iemand jouw overtuiging nodig heeft om een boek te kopen of dat je juist iets kunt verkopen zonder overtuiging. Hierover straks meer.

Ben jij een influencer of heb je het van een grote en trouwen following op scoial media, dan kun je hier ook slim gebruik van maken. Je kunt dan namelijk sneller een groot publiek bereiken ten opzichte van bijvoorbeeld Google.. Je kunt namelijk direct aan duizenden mensen laten zien wat jij promoot en waar jij voor staat, zonder dat die mensen hiernaar zoeken (maar het wel zouden kopen).

Niches

Om geschikte producten te vinden kun je zowel in niches als in producten binnen deze niches zoeken. Als je nog niet weet welk product bij je past, is het makkelijk om te bepalen welk niche je leuk/interessant vindt. Op basis hiervan kies je je product.

DIY en How To’s

Zoals hierboven al even belicht zijn Do It Yourself en How To producten populair. Mensen zijn nou eenmaal graag bezig. Hobbyisten zijn er genoeg, maar goede bouwplannen ontbreken wel eens. Echte hobbyisten hebben vaak veel over voor hun hobby. Ben jij ook graag bezig of weet jij hoe het is om iets te bouwen, dan zijn dit niches bij uitstek.

Een extra tool die je hier kunt gebruiken is Youtube. Met Youtube kun je namelijk op een leuke manier laten zien hoe een product werkt en wat iemand koopt. Wat zijn jouw ervaringen ermee. Zeker met DIY producten kan die verhelderend werken. Plus je hebt direct een tweede kanaal waarop je je affiliate link kunt promoten.

Onderstaande afbeelding laat zien hoeveel er in de afgelopen jaren naar het woord ”klussen” werd gezocht:

Google Trends

Gezondheid

Deze niche is niet alleen groot, maar kent ook hoge afname. Mensen testen van nature graag uit wat bij ze past. Lukt het ene programma niet, dan proberen we het andere. Tot dat er resultaten zijn. Wie wil zich niet lekker in zijn vel voelen? Maar wat heb je ervoor over.

Als we kijken naar het woord ”afvallen” in Google Trends (zie hieronder) zien we 2 opvallende gebeurtenissen over de afgelopen 5 jaar.

  1. De niche wordt consistent druk gegoogeld en dat is een goed maar ook te verwachten patroon. Dit betekent dat producten hierin vaak een markt hebben.
  2. Elk jaar zie je dat er omstreeks mei een piek is in zoekopdrachten. Het wordt zomer en mensen willen er goed uit zien. Dit kan voor jou betekenen dat je hierop slim kunt inspelen.
Google Trends

Geld verdienen

Een andere grote niche waarin veel verschillende producten passen is geld. Hoe verdien je het? Wie kan me helpen met online geld verdienen? Hoe werkt investeren? Mensen zoeken hier dagelijks op in hoge volumes zoals Google Trends hieronder laat zien op de woorden ”geld verdienen”’.

Google Trends

Ik raad je wel aan, dat als je deze niche kiest, je hierin een verdiepingsslag maakt. Kiest niet zomaar een product. Welke kant wil je op. Ga jij je bijvoorbeeld richten op investeren, crypto of affiliate marketing. Of kun je ze combineren?

Afhankelijk van jouw kennis kun je hier al snel een gerichte niche website van maken. Je kunt bijvoorbeeld belichten hoe je kunt investeren in aandelen, crypto en geld. Je bent dan specifiek en kunt toch meerdere producten en onderwerpen belichten.

E-Producten

Met Producten bedoel ik producten die je digitaal kun maken of promoten. Weinig producten zijn zo praktisch als digitale producten omdat:

  • De promotie en verkoop ervan oneindig schaalbaar is
  • Het product maar één keer gemaakt hoeft te worden
  • Het product voor een grote doelgroep direct beschikbaar is
  • De kosten om het te maken minimaal zijn en de potentiële opbrengst maximaal.
  • Je de producten altijd kunt inzien/gebruiken
  • Producten altijd locatie onafhankelijk gebruikt kunnen worden

E-books

E-books zijn interessante producten om te promoten en/of om weg te geven. Ze worden in kleine varianten tot circa 25 pagina’s vaak gebruikt als weggever in ruil voor een e-mail adres. Dit werkt goed als je een e-mail lijst wilt opbouwen.

Je levert met een e-book bijn altijd waarde, mits de inhoud totaal niet past met jouw publiek. Grote varianten van e-books boven de 25 pagina’s kun je ook promoten, alleen moet vraag en aanbod matchen als er een betalingsdrempel is. Een klant moet namelijk bereid zijn 25 – X pagina’s van een scherm te willen lezen.

crypto parels

Persoonlijk zou ik dan ook e-books aanraden om als weggever te gebruiken en mensen in de e-mail flow die erachter zit de waarde te bieden voor een product met een betalingsdrempel.

Schema’s en diëten

Een dunne lijn tussen e-books en cursussen zijn schema’s en diëten. Mensen die op zoek zijn naar programma’s om af te vallen of om makkelijker in beweging te komen komen in deze producten terecht. Het zijn interessante producten omdat ze probleemoplossend (kunnen) werken, direct toegankelijk zijn en je kunt mensen makkelijker overtuigen.

De De Afslank Receptenbijbel, die valt binnen de voor de afval/gezondheidsniche is hier een voorbeeld van. Het is een e-book, maar je past de inhoud direct toe op jezelf. Je kunt het boek als leiddraad gebruik om jouw doel te behalen.

Als je in deze niche begint, kun je ook zeer gericht schrijven aan de mensen die hiernaar zoeken. Je biedt ze namelijk een oplossing voor hun vraag.

Cursussen

Online cursussen zijn sterke, of wellicht zelfs de sterke marketing tools op het internet op dit moment. Je heb namelijk een digitaal product, waarmee je mensen iets nieuwe leert. Vaak kun je met een cursus leren hoe je op een andere manier geld kunt verdienen. Je krijgt een kijkje in de keuken van andere succesvolle mensen en zij leren jou hoe zij succes hebben opgebouwd.

Het werkt krachtig omdat je mensen kunt overtuigen, het is direct beschikbaar en dus bruikbaar. Mensen lopen geen risico aangezien er altijd een niet-goed-geld-terug garantie geld. Goede voorbeelden online cursussen op dit moment zijn:

Paypro

Deze top 5 is producten binnen de cursussen zijn niet random gekozen. Het zijn de top 5 producten in uiteenliggende niches in PayPro. Ik leg ze je bewust voor, omdat de kracht van een goed product niet altijd in het overdenken van onszelf zit. Zal ik voor deze gaan of toch voor die?

paypro

De kracht zit onder meer in de score van PayPro, de niche en de concurrentie. Voorbeeld: de Affiliate Marketing Revolutie staat op nummer 1 in PayPro. Dit heeft een reden. Het product is goed, verloopt goed, wordt door veel mensen gepromoot en biedt een hoop kansen. De niche is (online) geld verdienen en dit zal over 5 of 10 jaar nog bestaan.

Allemaal factoren die een product kenmerken om te promoten. Deze kenmerken gaan ook op voor de andere producten. Zo zullen er over 5 jaar nog steeds klussers zijn die met bouwtekening aan de gang gaan. Ook blijft de piano spelen bestaan en gezondheid/afvallen is altijd al een groot onderwerp geweest.

Fysieke producten

Ondanks dat ik persoonlijk fan ben van digitale producten, mogen we de fysieke producten zeker niet onderschatten. Een goed voorbeeld hiervan is deze tijd zijn thuiswerk artikelen. Niet alleen COVID-19 heeft ervoor gezorgd dat mensen al dan niet genoodzaakt thuis werken, het wordt een grote wordende trend. Zowel werkgevers, werknemers als ondernemers werken steeds makkelijk en vaker thuis.

Hier biedt veel flexibiliteit en voordelen dan de werkplek op kantoor. Echter is niet elke werkkamer direct geschikt om langdurig werk te verrichten op een gezonde en leefbare manier. Onderstaande product: een ergonomische ”bureaustoel” is dan ook een voorbeeld van een fysiek product dat steeds meer gegoogeld wordt.

Google Trends

Naast kantoor- of thuiswerk artikelen kun je ook breder denken. Televisies, schoenen, kleren of gereedschap zijn slechts enkele voorbeelden die je prima kunt promoten op je website. Hiervoor schrijf je dan niet per se een blog, maar kun je een review website starten.

Fysieke producten zullen altijd worden gezocht, maar zijn erg afhankelijk van wie het zoekt en wat het product betreft. Het ene product doe je graag onderzoek naar op internet, maar koop je vervolgens het liefst in de winkel. Een bank is zo een voorbeeld, deze koop je vaak niet van een plaatje.

Een bureaustoel of kleren daarentegen, koop je sneller via internet. Je test ze en stuurt ze makkelijker terug als ze niet bevallen.

Verzekering en abonnementen

Verzekeringen en abonnementen zijn niet zozeer producten die je afneemt, maar diensten. Dit betekent echter niet dat je ze niet kunt promoten. Sterker nog, je kunt ze slim inzetten op zowel een niche website als op een review website.

Vallen je de banners wel eens op op een website? Het is vaak extra informatie, gerelateerd aan een artikel of informatie je niet direct zoekt, maar wel je aandacht trekt.

Jaarlijks

We sluiten jaarlijks verschillende verzekeringen en abonnementen af, stappen over en doen veelvuldig onderzoek. Het blijven dan ook evergreen diensten die je prima kunt promoten in de juiste omgeving. Vaak is het zo dat je voor elke lead die je aanlevert een percentage commissie krijgt en nog een keer als die lead ook klant wordt.

Daisycon is een website waar je dit soort campagnes kunt vinden. Een voorbeeld van een campagna is Dela Uitvaartverzekeringen.

daisycon

Hoe triest ook, maar mensen overlijdens dagelijks en mensen zoeken dagelijks naar uitvaart verzekeringen. Dela is een coöperatie die dit verzorgt. Als jij deze dienst promoot, krijg je commissie voor elke succesvolle verkoop (klant die bij Dela een uitvaartverzekering afneemt) die je realiseert. Dit is €135,- per klant.

Beste affiliate producten om te promoten: Je denkt te moeilijk!

Moeilijk denken zal niet voor iedereen opgaan, deze een kiest immers makkelijker als de ander. Maar veel denken nog steeds lang over welk product ze promoten en vervolgens ontstaat er ook nog twijfel.

Denk eerst in groot: wat vindt je nu al interessant, waar ben je graag mee bezig of waar wil je bijvoorbeeld meer van weten. Bedenk je vervolgen in welke niche jouw gedachte zit.

Via affiliate netwerken zoals Paypro kun je dan op niche zoeken wat voor producten hier bij passen. De grootste en best scorende heb ik in dit blog vermeld. Dit wil niet zeggen dat jij hiervoor moet gaat. Het zegt alleen wat momenteel gepromoot kan worden.

Met niet moeilijk denken bedoel ik: kies een product dat in je niche ligt en start. Je zult er snel achter komen of het product bij je past en of het je goed afgaat. Zo niet, dan kun je altijd in dezelfde niche een nieuw product pakken waar je meer affiniteit mee hebt.

Het belangrijkste is om te starten en te ervaren. Kom je er toch achter dat je hier meer moeite mee hebt, of aanvullende vragen hebt? Dan is de Affiliate Marketing Revolutie een ideale start om met zekerheid een website te beginnen.

affiliatie marketing revolutie

Leer alles over niches en producten met de Affiliate Marketing Revolutie

Start jouw succesverhaal

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website maakt gebruikt van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op "cookies toestaan" om je de best mogelijke browse-ervaring te geven. Als je deze website blijft gebruiken zonder je cookie-instellingen te wijzigen of als je hieronder op "Accepteren" klikt, stemt je hiermee in.

Sluiten